australianshepherd

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Välkommen hem, Tåss!

Av Tina Lindmark - 3 oktober 2011 17:33

Klockan 10 imorse begav vi oss från Ludvika till Enköping och kennel Sugarwind's för att hämta hem vår goding, en resa som tar knappt 2 timmar.


Förvånadsvärt nog har det blivit skapligt med sömn i natt för min del och även om det pirrade i magen kände jag mig mer än redo för att äntligen hämta hem min efterlängtade stjärna!


Lilla sjtärnan slutar aldrig att överträffa mina förväntningar. Under hemresan sov han så snällt vid mina fötter, även om det var en del gråt under de första kilometerna. Jag som hade planerat för flera stopp under hemresan bestämde mig för att det var onödigt att väcka honom och därför stannade vi bara en gång, utanför Smedjebacken. Där var Liten törstig och fick inviga sin resevattenskål och efter lite bus och mys fortsatte vi hemåt. 


Han är en otroligt snäll och go valp. När vi kom hem hanns det med lite utforskande, sedan ville han vara näranära för att sedan sussa sött. En stund efter kvällsmaten gick vi ut för att busa bland höstlöven. Redan under dag 1 har han hunnit charma skjortan av våra grannar, inte så konstigt kanske.       


 

En liten filosof som tänker innan han handlar. Min perfect match. Inte en valp av den "hårdare" sorten. Än så länge har det inte varit tal om nåt bitande i händer och fötter, men det kanske kommer det också.  


Han håller sig gärna nära men besitter samtidigt stor nyfikenhet och utforskaranda. Skulle kunna tänka sig att bosätta sig under en av bilarna på parkeringen (marsvinen inne i lägenheten är ju lite småläskiga), men det tycker inte matte verkar passande. 


 

Än håller vi på att lära känna varandra, men jag kan redan bestämt hävda att Tåss är den perfekta valpen för mig - han är precis vad jag önskat mig. 


Nu sover lillplutten sött vid mina fötter. Imorgon väntar skogsäventyr tillsammans!


 

 
 
camilla

camilla

3 oktober 2011 19:32

Grattis och välkommen i Sockerligan!!
Är inte alls förvånad över dina känslor för valpen redan första dagen.....det var lika här när jag fick hem min =) Å sen har det bara fortsatt.....snacka om att träffa rätt ;)
Lycka till med lilleman nu och hoppas att vi kan ses inom kort ;))

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

3 oktober 2011 20:00

Låter ju utmärkt de där:-)

http://www.sugarwinds.se

 
Linda Ahlberg

Linda Ahlberg

3 oktober 2011 20:26

Åh, vilken härlig valp! Nu blev min längtan inte direkt mindre efter en egen liten aussie :) Stort lycka till med honom.

http://valldes.weebly.com

 
Maria

Maria

3 oktober 2011 23:55

Välkommen till sockergänget! Hoppas ni två får en lång och härlig tid tillsammans!

http://www.marycash.se

 
Marie L

Marie L

6 oktober 2011 22:43

Kul att hitta er sida:-) Lycka till med lilla Tåss, det ska bli kul att följa er i framtiden!
Han verkar verkligen vara en snäll o go valp!
Hälsningar från Morfar Minos, Syrran Lystra och mig

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Lindmark - 7 mars 2016 15:24

Välkommen till vår nya hemsida: https://brukshundarnas.wordpress.com/ ...

Av Tina Lindmark - 2 november 2013 17:54

Nu har jag satt upp mål inför vintern 2013-2014.: Debutera i rallylydnad nybörjare Debutera i lydnadsklass 1  Under hösten gick vi en kurs som hjälpte mig se våra styrkor och svagheter och vad vi behöver fokusera på i vår träning. När Tåss vä...

Av Tina Lindmark - 11 september 2013 14:04

Det här blir ett inlägg helt tillägnat det moment i lydnad/bruks som jag fruktar allra mest - plattsliggning. Nu har det gått så långt att jag inte kan somna, att jag inte kan koncentrera mig när jag pluggar för att jag hela tiden tänker på den helve...

Av Tina Lindmark - 13 juni 2013 11:56

Från att ha känt att ett fårköp ligger ljusår fram i tiden är vi nu snart i mål. Jag har grubblat och tänkt över hur jag ska lösa mer mark här hemma. Då vår hyra är dyr vill jag kunna hyra ut stallet med 5 boxplatser som vi ändå inte använder, men ti...

Av Tina Lindmark - 16 maj 2013 13:39

I måndags var vi nere i Björsjö och snitslade elitspår inför DM. Johanna hade mig sig Saxe och Loke och Emma hade med sig kameran.                         Tre snygga aussiegrabbar!El Merino's Panther "Loke", Peakn'Stuff Texas Breez...

Presentation


~ Tåss & Tina ~

Mitt liv med en australian shepherd vid namn Sugarwind's Late Night Snack "Tåss".

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sugarwind's


Skapa flashcards