australianshepherd

Alla inlägg under februari 2013

Av Tina Lindmark - 1 februari 2013 15:08

Senaste månaden har vi haft fullt upp med flytt, från lägenhet till hus. Till huset hör också ett stort stall med 6 boxplatser, loge och ca 1,5 ha mark. Tanken är såklart att vi ska skaffa får! Vi har ett utrymme i stallet som skulle passa perfekt som fårhus, med dörr i direktanslutning till vinterhage. Det utrymmet är dock fyllt i prylar och skrot just nu, och är under renoveringsbehov, så vi har en del att pyssla med under våren! Första fårgruppen som jag får hem, förhoppningsvis till våren, kommer bestå av 5-7 tackor. Jag känner inget behov av en större grupp när den ändå kommer behöva bytas ut efter ett tag (träningsmässigt) och när fårhuset inte är klart.

Slutantalet jag strävar efter är ca 12 tackor. Till så många tackor behöver jag mer mark än vad jag har nu. Det finns mycket ledig mark omkring som jag hoppas få arrendera. 


Tåss och jag har mest slipat på lydnadsträningen under de senaste månaderna. Han har mognat mycket under vintern. Vi längtar båda efter våren och jag känner mig kurssugen och har börjat kika efter vilka kurser som erbjuds under våren. Har känt mig taggad för agility och funderar på att gå en fortsättningskurs, vi får se. En vallningskurs lagom till vi kommit igång med fåren här hemma kanske skulle vara nåt.


 

Tåss har även röntgats och resultatet blev HD: A och ED: ua (0). Det blev vi förstås väldigt glada över.   

Vid röntgentillfället 10/1 passade jag även på att väga honom. 17,2 kg vägde den lilla grabben. 



 


Presentation


~ Tåss & Tina ~

Mitt liv med en australian shepherd vid namn Sugarwind's Late Night Snack "Tåss".

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sugarwind's


Skapa flashcards