australianshepherd

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Underbara valpdagar

Av Tina Lindmark - 9 oktober 2011 17:16

















Tåss följer med på alla våra små äventyr. Det är inte mycket som lillen är rädd för. Svetsar, skott, barn, marsvin, dammsugaren, klotången, bilburen - han tar det mesta med ro. Apportera hästskit kan han också!


Vi har varit på besök hos Joakims syster Johanna och hennes lilla dotter Nora som är 2,5 år. Tåss tyckte att hon var en konstig liten människa och var mycket noga med att övertyga henne om att han är jääättesnäll. Hon lyckades dessutom nästan lära honom "sitt" och "nej" genom att bestämt säga så när han hoppade på henne.   
Det har också varit några besök hemma hos oss i helgen och alla förundras över hur snäll och go Tåss är. Till och med min hundrädda mamma kallade honom för "mormors gosse" och satt med honom i knäet hela tiden.     
Imorgon har jag tänkt att vi ska sitta still utanför affären och kika på folk medan husse handlar. 


 Idag när vi var ute i skogen hörde vi på håll hur det sköts på skjutbanan. Tåss reagerade genom att spetsa öronen, kika på mig och sedan lunka vidare som om inget hänt. Det bådar gott och på sikt kan vi ta oss närmare och närmare. 


Som synes har han även sin egen mysplats under skrivbordet.   

 

 Då kom han som ett ljus ur mörkret, slickade min kind och sa

"hos mig är du trygg och varm, jag ska värma ditt hjärta, jag tycker om dig" 
och i hans ögon tindrade kärleken

 
 
Maria

Maria

9 oktober 2011 21:43

Men gud vad söt han är! Härigt att han verkar ta allt med ro också, ska bli kul och följa er!

http://www.marycash.se

 
camilla

camilla

10 oktober 2011 06:46

Japp så är livet med en Sockervind! Alldeles alldeles underbart!!
Vacker dikt!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Blomman

11 oktober 2011 10:06

Hej, vad skönt att allt går bra!
Han är fin, den lille!
Pappa Mumrik hälsar.

 
Maja och Link

Maja och Link

11 oktober 2011 10:12

Vilken härlig liten kille! Ska bli kul att se vad ni tar er an i framtiden!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Dessi & Teddie :)

Dessi & Teddie :)

12 oktober 2011 19:41

Så fin blogg du har och jättesöt hund!! :)

http://lagottonteddie.blogg.se

 
Linda Ahlberg

Linda Ahlberg

20 oktober 2011 14:23

Tack för kommentaren i min blogg! Ja, självklart blir det en aussie inom snar framtid :)

Lycka till med din Tåss!

http://valldes.weebly.com

 
Erika

Erika

22 oktober 2011 10:57

Så härligt ni verkar ha det! Och så otroligt vacker han är. Lycka till med varandra :-)

http://flatten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Lindmark - 7 mars 2016 15:24

Välkommen till vår nya hemsida: https://brukshundarnas.wordpress.com/ ...

Av Tina Lindmark - 2 november 2013 17:54

Nu har jag satt upp mål inför vintern 2013-2014.: Debutera i rallylydnad nybörjare Debutera i lydnadsklass 1  Under hösten gick vi en kurs som hjälpte mig se våra styrkor och svagheter och vad vi behöver fokusera på i vår träning. När Tåss vä...

Av Tina Lindmark - 11 september 2013 14:04

Det här blir ett inlägg helt tillägnat det moment i lydnad/bruks som jag fruktar allra mest - plattsliggning. Nu har det gått så långt att jag inte kan somna, att jag inte kan koncentrera mig när jag pluggar för att jag hela tiden tänker på den helve...

Av Tina Lindmark - 13 juni 2013 11:56

Från att ha känt att ett fårköp ligger ljusår fram i tiden är vi nu snart i mål. Jag har grubblat och tänkt över hur jag ska lösa mer mark här hemma. Då vår hyra är dyr vill jag kunna hyra ut stallet med 5 boxplatser som vi ändå inte använder, men ti...

Av Tina Lindmark - 16 maj 2013 13:39

I måndags var vi nere i Björsjö och snitslade elitspår inför DM. Johanna hade mig sig Saxe och Loke och Emma hade med sig kameran.                         Tre snygga aussiegrabbar!El Merino's Panther "Loke", Peakn'Stuff Texas Breez...

Presentation


~ Tåss & Tina ~

Mitt liv med en australian shepherd vid namn Sugarwind's Late Night Snack "Tåss".

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sugarwind's


Ovido - Quiz & Flashcards